- Zamówienia publiczne
- Rozstrzygnięte
- 2022
Usługa odbioru, wywozu i zagospodarowania osadów ściekowych metodą R3 i R10 z terenu oczyszczalni ścieków Wodociągi Ustka Sp. z o. o. w 2022/2023 roku.
OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM
na wykonanie usługi polegającej na sukcesywnym odbiorze, wywozie i zagospodarowaniu komunalnych osadów ściekowych, mechanicznie odwodnionych (kod odpadu: 19 08 05) z oczyszczalni ścieków w Ustce w okresie od 01.05.2022 roku do 30.04.2023 roku przy realizacji zadania pn.: „Usługa odbioru, wywozu i zagospodarowania osadów ściekowych metodą R3 i R10 z terenu oczyszczalni ścieków Wodociągi Ustka Sp. z o. o. w 2022/2023 roku”.
- Nazwa i adres Zamawiającego: Wodociągi Ustka Spółka z o.o. ul. Ogrodowa 14,
tel. 59 814 47 27, e-mail: biuro@wodociagi.ustka.pl
- Postępowanie prowadzone jest na zasadach określonych Specyfikacji Warunków Zamówienia oraz Regulaminie udzielania zamówień przez „Wodociągi Ustka” Sp. z o.o. wprowadzonego Zarządzeniem Prezesa Zarządu Spółki z o. o. „Wodociągi Ustka”
nr 8/2021 z dnia 8 marca 2021 r. oraz art. 70 1 i n Kodeksu Cywilnego.
Zamówienie („jako zamówienie sektorowe podprogowe”) udzielane jest w celu wykonywania działalności w sektorze wodno-kanalizacyjnym określonej w art. 2 ust. 1 pkt 2 oraz art. 5 ust. 1 pkt 1 i ust. 4 pkt 1 lit. b oraz lit. c ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. tj. z 2021 poz. 1129) to jest: tworzenia sieci przeznaczonych do świadczenia publicznych usług związanych z produkcją lub dystrybucją wody pitnej lub dostarczania wody pitnej do takich sieci lub kierowania takimi sieciami, względnie związane jest z kanalizacją i oczyszczaniem ścieków lub działalnością związaną z pozyskiwaniem wody pitnej.
Wartość zamówienia - nie przekracza kwoty 431 000 euro, zgodnie z art. 15 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/25/UE z dnia 26 lutego 2014 r. w sprawie udzielania zamówień przez podmioty działające w sektorach gospodarki wodnej, energetyki, transportu i usług pocztowych, uchylającej dyrektywę 2004/17/WE (Dz.U. UE L 94 z 28.03.2014, str. 243, z późn. zm.), zwanej dalej „dyrektywą 2014/25/UE.
Na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 2 oraz art. 5 ust. 1 pkt 1 i ust. 4 pkt 1 lit. b oraz lit. c ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych do niniejszego zamówienia nie stosuje się przepisów tej ustawy.
- Opis przedmiotu zamówienia zgodny z nomenklaturą Wspólnego Słownika Zamówień:
CPV 90513600-2 Usługa usuwania osadów
CPV 90513700-3 Usługa transportu osadów
CPV 90513800-4 Usługa obróbki osadów
CPV 90513900-5 Usługa likwidacji osadów
CPV 90500000-2 Usługi związane z odpadami
CPV 90511000-2 Usługi wywozu odpadów
CPV 90512000-9 Usługi transportu odpadów
- Przedmiotem zamówienia jest:
Sukcesywne usługi według zgłaszanego zapotrzebowania na: odbiór, wywóz i zagospodarowanie metodą R3 i R10 odwodnionych komunalnych osadów ściekowych o kodzie 19 08 05 z oczyszczalni ścieków w Ustce przy ul. Ogrodowej 14. Zamawiający zakłada możliwość zastosowania odpadów do wykorzystania rolniczego.
Orientacyjne ilości przedmiotu zamówienia - osad ściekowy, około 3 000 Mg/rok.
Zagospodarowanie:
- Metodą R3 ok. 1 500 Mg
- Metodą R10 ok. 1 500 Mg
Od 01.05.2022 roku do 30.04.2023 roku.
Szczegółowy zakres określa Specyfikacja Warunków Zamówienia (SWZ), która została udostępniona na stronie Zamawiającego www.wodociagi.ustka.pl. SWZ, w wersji „papierowej” nie będzie przekazana Wykonawcom.
- Warunki udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego:
- W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału dotyczące :
1) posiadania odpowiedniego zezwolenia i złożą stosowne oświadczenia w zakresie dotyczącym realizacji przedmiotu zamówienia:
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że: posiada zezwolenie na odbiór (transport), przetwarzanie i zutylizowanie metodą R3 osadu ściekowego o kodzie 19 08 05, w ilościach nie mniejszych niż objęte przedmiotem zamówienia. Wykonawca przedłoży wraz z ofertą kopie zezwolenia w ww. zakresie.
Wykonawca spełni niniejszy warunek, jeżeli będzie posiadał i przedłoży :
- zezwolenie na odzysk odpadów wydane przez właściwy organ lub wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. 2020, poz. 797), w zakresie: 19 08 05 - osady ściekowe;
- zezwolenie na transport odpadów wydane przez właściwy organ lub wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. 2020, poz. 797), w zakresie: 19 08 05 - osady ściekowe;
- decyzję na zbieranie i przetwarzanie odpadów, zagospodarowanie osadów ściekowych 19 08 05 polegające na odzysku w procesie R3, lub współpracuje z firmą posiadającą taką decyzję i zobowiąże się do realizacji zamówienia poprzez odzysk R3.
2) posiadania odpowiedniej wiedzy i doświadczenia:
Za Wykonawcę posiadającego niezbędną wiedzę i doświadczenie Zamawiający uzna Wykonawcę, który w okresie ostatnich trzech lat przed dniem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykaże się posiadanym doświadczeniem w wykonaniu minimum jednej usługi polegającej na wywozie i zagospodarowaniu komunalnych osadów ściekowych w sumarycznej ilości minimum 3000 ton rocznie.
Wykonawca składa informacje o doświadczeniu w zakresie wykonanych usług w załączniku nr 2 (wykaz usług) wraz załączeniem dowodów określających, czy usługi te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujący, czy zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa.
3) posiadania odpowiedniego potencjału technicznego:
Za Wykonawcę dysponującego odpowiednim potencjałem technicznym do wykonania zamówienia odpowiedni Zamawiający uzna takiego, który dysponuje lub będzie dysponował:
- minimum dwoma specjalistycznymi kontenerami przystosowanymi do przewozu osadu,
- trzema pojazdami o ładowności minimum 25 ton, o normie emisji spalin EURO 5, z monitoringiem przewozów na podstawie danych geolokalizacyjnych (aktywnym GPS-em i prawem do wglądu w ścieżki GPS przez Zamawiającego).
- ładowarką nie niszczącą powierzchni betonowej,
- rozrzutnikiem do osadu,
- ciągnikiem rolniczym z osprzętem do nawiezienia i zmieszania osadu w miejscu aplikacji z aktywnym GPS-em.
Wykonawca na wykazanie spełnienia ww. warunku złoży pisemne oświadczenie zgodnie z Załącznikiem nr 4 do SWZ, iż dysponuje lub będzie dysponował odpowiednim potencjałem technicznym umożliwiającym wykonanie usługi.
4) Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zmówienia.
Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca:
- wykaże, iż posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę co najmniej 850 000,00 zł,
- przedłoży potwierdzenie z Biura Informacji Gospodarczej, że Wykonawca nie został wpisany do rejestru dłużników -BIG InfoMonitor (BIG.pl) Rejestr Dłużników BIG.
5) Sporządzi planu technologii zagospodarowania osadów, który przedłoży wraz ofertą.
6) Prowadzi działalność gospodarczą w zakresie odpowiadającym i gwarantującym wykonanie przedmiotu zamówienia.
Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca przedstawi w ofercie aktualny Odpis z właściwego rejestru (KRS) lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG).
7) Nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia – zgodnie z rozdz. V pkt 4 SWZ.
- Wykonawcy, którzy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia, warunki określone w pkt 1 lit. a-f mogą spełniać łącznie, przy czym żaden z wykonawców nie może być wpisany do rejestru dłużników -BIG InfoMonitor (BIG.pl) Rejestr Dłużników BIG.
- Wykonawcy, którzy ubiegają się wspólnie o udzielenie zamówienia, warunki określone w pkt 1 lit. g oraz h muszą spełniać samodzielnie
- Wykluczenie Wykonawcy z postępowania:
- Z postępowania wyklucza się Wykonawców:
- w odniesieniu, do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono,
z wyjątkiem Wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli poprzez likwidację majątku upadłego; - którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków, kiedy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
- Z postępowania wyklucza się również Wykonawców, którzy:
a) wykonywali bezpośrednio czynności związane z przygotowaniem prowadzonego postępowania, lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba, że udział tych Wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji;
b) złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ lub mogące mieć wpływ na wynik prowadzonego postępowania;
c) nie wykazali spełniania warunków udziału w postępowaniu;
d) nie złożyli wadium;
e) nie złożyli pełnomocnictw lub złożyli je wadliwe albo w wyznaczonym terminie nie złożyli, nie uzupełnili lub nie wyjaśnili tych dokumentów bądź nie odpowiedzieli na pytanie/wezwanie Zamawiającego do uzupełnienia oferty w inny sposób lub jej wyjaśnienia.
- Zamawiający może również wykluczyć z postępowania Wykonawcę, który w ciągu ostatnich trzech lat przed wszczęciem postępowania nienależycie wykonał zamówienie.
- Wszystkim wykluczonym Wykonawcom równocześnie przekazuje się (pocztą elektroniczną, a następnie listem) informację o ich wykluczeniu z uzasadnieniem faktycznym i prawnym.
- Oferta złożona przez Wykonawcę, który zostanie wykluczony z postępowania, będzie uznana za odrzuconą.
- Wykaz oświadczeń i dokumentów, potwierdzających spełnianie warunków udziału
w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
Do oferty Wykonawca dołącza oświadczenia i dokumenty potwierdzające:
- Spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
- Brak podstaw wykluczenia z postępowania.
- Informacja na temat wadium:
Wadium w wysokości 17.000,00 zł (słownie złotych: siedemnaście tysięcy złotych 00/100) należy wpłacić na konto Zamawiającego PeKaO S.A nr 17 1240 3770 1111 0000 4068 5003 lub wnieść w innej formie przewidzianej w rozdz. IX SWZ.
- Kryteria oceny ofert i ich znaczenie
Zamawiający przy wyborze oferty będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
- Kryterium I – cena netto – 50% za 1 Mg R3,
- Kryterium II – cena netto – 50% za 1 Mg R10.
- Osoby uprawnione do kontaktów z oferentami:
- w sprawach dot. przedmiotu zamówienia – inż. Dorota Zygmunt – Kierownik Działu
Infrastruktury Kanalizacyjnej, e-mail: dz@wodociagi.ustka.pl,
- w sprawach procedury przetargowej - mgr Grzegorz Bartkowiak - Kierownik Działu Inwestycji i Usług, e-mail: gb@wodociagi.ustka.pl.
Informacji dotyczących przetargu udziela się w godz. 800 - 1500.
- Miejsce i termin składania ofert:
Siedziba zamawiającego (Sekretariat Prezesa Zarządu Spółki) w terminie do dnia 31 marca 2022 r. do godz. 12.00.
Otwarcie ofert: siedziba zamawiającego (Sala Konferencyjna - pok. 12) w dniu 31 marca 2022 roku, godz. 12.30. Jeżeli oferta wpłynie do zamawiającego pocztą lub inną drogą, np. pocztą kurierską, o terminie złożenia oferty decyduje wyłącznie termin dostarczenia oferty do Zamawiającego. Zamawiający niezwłocznie zwraca ofertę, która została złożona po terminie.
- Termin związania ofertą: 60 dni od ostatecznego terminu składania ofert.
- Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówienia uzupełniającego.
- Zamawiający może unieważnić postępowanie lub zmienić jego warunki bez podania przyczyny zgodnie z art. 701 par. 3 Kodeksu Cywilnego.
AKTUALIZACJA 19.04.2022r.
WYNIK POSTĘPOWANIA.pdf (147,87KB)
AKTUALIZACJA 01.04.2022r.
2022-03-31 Protokół z otwarcia ofert - Osady R3 i R10 2022-2023.pdf (120,33KB)
ZAŁĄCZNIKI:
SWZ Osady 2022.pdf (672,59KB)
Załącznik nr 1 do SWZ - Formularz ofertowy OSADY R3 i R10 2022.docx (28,86KB)
Załącznik nr 1 do SWZ - Formularz ofertowy OSADY R3 i R10 2022.pdf (482,10KB)
Załącznik nr 2 do SWZ - Wykaz usług OSADY R3 i R10 2022.pdf (453,47KB)
Załącznik nr 2 do SWZ - Wykaz usług OSADY R3 i R10 2022.docx (23,97KB)
Załącznik nr 3 do SWZ - Oświadczenie dotyczące warunków udzialu w postepowaniu i podstaw wykluczenia Osady R3 i R10 2022.pdf (297,71KB)
Załącznik nr 3 do SWZ - Oświadczenie dotyczące warunków udzialu w postepowaniu i podstaw wykluczenia Osady R3 i R10 2022.docx (25,34KB)
Załącznik nr 4 do SWZ - Oświadczenie z wykazem niezbędnego do wykonania zadania sprzętu OSADY 2022.pdf (459,43KB)
Załącznik nr 4 do SWZ - Oświadczenie z wykazem niezbędnego do wykonania zadania sprzętu OSADY 2022.docx (21,57KB)
Załącznik nr 5 do SWZ - Projekt Umowy - Osady R3 i R10 2022.pdf (522,52KB)
Załącznik nr 6 do SWZ - Wyniki badań osadu SGS.pdf (233,52KB)
Załącznik nr 7 do SWZ - Oświadczenie RODO 2022.pdf (338,87KB)
Załącznik nr 8 do SWZ - Klauzula RODO 2022.pdf (350,50KB)
Załącznik nr 9 do SWZ - Oświadczenie dotyczące przestrzegania obowiązków i zakazów Osady R3 i R10 2022.pdf (463,23KB)